34

Zimowe osłabienie organizmu

Okres jesienno-zimowy to dla wielu osób czas, gdy czują się oni zmęczeni, senni i bez energii do życia. Głównym winowajcą takiego stanu jest zbyt mała ilość słońca oraz zmniejszona odporność, przez co częściej dopadają nas różnego rodzaju infekcje. Stajemy się wówczas mniej efektywni w pracy, pogarsza się nasza koncentracja oraz ogólne samopoczucie.

Osłabienie organizmu może być również wynikiem przemęczenia fizycznego i psychicznego, a także niewłaściwej diety. Możemy odczuwać bóle stawów i mięśni oraz miewać zaburzenia snu. Pamiętajmy jednak, iż osłabienie organizmu może mieć podłoże chorobowe, np. zaburzenia funkcjonowania tarczycy, przebyta grypa oraz długotrwałe przyjmowanie antybiotyków.

Jak radzić sobie z osłabieniem organizmu

Ruch

Przede wszystkim należy dostarczyć sobie odpowiedniej dawki snu. Odpoczynek jest niezwykle ważny do prawidłowej regeneracji naszego organizmu. Ważny jest również ruch, który nie tylko wpływa na poprawę samopoczucia, ale również poprawia krążenie, co wpływa na wzmocnienie organizmu. Warto codziennie znaleźć choć pół godziny na gimnastykę lub nawet spacer na świeżym powietrzu, dzięki czemu rozładujemy stres i zwiększymy sprawność umysłu.

Dieta

Na osłabienie organizmu wpływ ma przede wszystkim niewłaściwa dieta, uboga w warzywa i owoce oraz produkty zawierające wapń, żelazo i magnez, a także bogate w kwasy omega-3 znajdujące się w rybach.

Niezwykle ważne jest śniadanie, które jest pierwszym posiłkiem w ciągu dnia i powinno dostarczać nam energii na kilka godzin. Jego podstawą powinny być produkty pełnoziarniste, mleko i jego przetwory, białko w postaci chudej wędliny, ryby, czy sera, a także warzywa i owoce. Złym nawykiem jest popijanie kawy do śniadania, która wypłukuje wapń i magnez. Jeśli nie wyobrażamy sobie poranku bez kawy, wypijmy ją co najmniej godzinę po posiłku. Przed śniadaniem natomiast możemy wypić kubek zielonej herbaty, która pozytywnie wpływa na trawienie, a przy okazji ma działanie pobudzające.

Pamiętajmy również o regularnych posiłkach. Między posiłkami, zamiast sięgać po batonik czy słoną przekąskę, zjedzmy owoc oraz popijajmy wodę niegazowaną.

Aby wzmocnić odporność warto dodawać do posiłku czosnek, który ma działanie przeciwinfekcyjne.. Natomiast ostre przyprawy pobudzą krążenie i rozgrzeją w chłodne dni.

Skutecznym sposobem na zimowe osłabienie są suplementy diety, które uzupełnią niedobry cennych witamin i minerałów.

Zimowe osłabienie organizmu
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)
About the author: